Geplaatst op 25-10-2021 door Martijn Wouters
Econox sprak met Andi Schaffhauser, Sales Director bij Ruck Ventilatoren GmbH in Duitsland
Econox is sinds kort de exclusieve partner van het Duitse A-merk "Ruck" in Nederland. Hoog tijd om dit merk eens wat beter te leren kennen.
Er zijn verschillende merken ventilatoren op de markt, wat maakt Ruck anders?
“Wij kijken altijd naar de behoefte van de klant. Voor ons is de betrouwbaarheid van het product erg belangrijk. We willen niet dat de klant met storingen komt te zitten. Verder staan we bekend om de efficiëntie van onze ventilatoren. Wij streven altijd naar het hoogst haalbare. Energiebesparing heeft de hoogste prioriteit en ons productassortiment biedt verschillende soorten ventilatoren om dit te bereiken. Efficiëntie is onze bedrijfsfilosofie en gaat verder dan productontwikkeling. Het gaat niet alleen om aerodynamica en motorefficiëntie, we kijken ook naar concepten om de afmetingen en het gewicht van de producten te optimaliseren om transportkosten en handelingen te verminderen.”
Hoe houdt u de kwaliteit van de producten in stand?
“We hebben TÜV-gecertificeerde laboratoria en testcentra voor luchtvolume en geluid. Bovendien testen we elk afzonderlijk product voordat we het verpakken en verzenden. Wij produceren veel onderdelen zelf en zijn hierin niet afhankelijk van derden en houden de knowhow in huis. Onafhankelijkheid is erg belangrijk in deze snel veranderende tijd.”
Wat kunnen we in de nabije toekomst van Ruck verwachten?
“We werken continu aan nieuwe producten en het aanvullen van bestaande productlijnen. Nieuwe maten tot 1250 mm van onze nieuwe Axiaal serie zullen volgen. De Axiaal ventilatoren zijn voor duaal gebruik en kunnen dus gebruikt worden voor standaard ventilatie en tegelijkertijd als rookafvoer in geval van brand. We zullen ook een nieuwe reeks ventilatoren voor parkeergarages introduceren, zowel in axiale als radiale uitvoering.”
Hoe bevalt het om met ons samen te werken?
“Dit is een van de interessantste samenwerkingen die ik tot nu toe ben tegengekomen. Na een eerste contact op een beurs in Frankfurt, kwam jullie visie zo mooi overeen met onze filosofie. Ook de stijl en de manier van werken van jullie bedrijf sprak mij erg aan! Ik heb er persoonlijk veel tijd in gestoken om deze samenwerking tot een succes te maken. De groei van de verkoop van Ruck in Nederland en de naamsbekendheid, hebben ervoor gezorgd dat het voor beide partijen de moeite waard is om deze weg, naar een exclusieve samenwerking in te slaan. We kijken uit naar een verdere succesvolle samenwerking!”